Verk­ko­kau­pan toi­mi­tu­seh­dot

 Päivitetty 11.3.2021

Seuraavassa listassa on tärkeimmät nostot toimitusehdoista.

  • Tuotteet tilataan verkkokaupasta. Vaihtoehtoisesti tilauksen voi tehdä asiakaspalvelustamme sähköpostitse [email protected] tai diabeteshoitajan vastaanoton yhteydessä.
  • Kun tuote on saatu toimittajalta, niin lähetämme sen 1-2 päivän kuluessa.
  • Asiakas maksaa toimitus ja postituskulut, jos päätyy palauttamaan tuotteen.
  • Hyvitämme palautetun tuotteen hinnan asiakkaalle vain, jos se on myyntikuntoinen. Jos pakkaus on avattu, tuote ei ole myyntikuntoinen. Hinnan palautusta varten asiakas toimittaa palautuksen yhteydessä tilinumeron, johon palautus voidaan suorittaa. 
  • Jos epäilet tuotteen olevan viallinen, ota yhteyttä sähköpostilla asiakaspalveluumme.
  • Ennen palautuksen lähettämistä tulee ottaa yhteys asiakaspalveluun. 
  • Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.
  • Tilausta tehdessäsi tiedät, että tuotteet ovat merkkikohtaisia, kuten insuliinipumpun tuotteet, sekä verensokerimittarit ja ketoliuskat. Kysy helposti puhelimitse/ WhatsApp +358 50 5330 443 tai sähköpostilla [email protected]
  • Lue tilausohjeet läpi ennen tilauksen tekemistä.

 

Yleis­tä

Noudata oman lääkärin tai hoitajan antamia hoito-ohjeita. 

Jos olet epävarma tuotteen sopivuudesta sinulle, voit olla meihin yhteydessä. Sinua auttavat sairaanhoitajat, joilla on diabeteshoitajan pätevyys ja vankka työkokemus diabeteksen hoidosta. Voit varata ajan diabeteshoitajalle ennen tuotteen valintaa ja voimme yhdessä miettiä juuri sinun tarpeisiisi sopivan tuotteen. Varaa aika diabeteshoitajan ohjaukseen osoitteesta www.diabetessara.fi

Verkkokaupassa myynnissä olevien tuotteiden tarkoitus on tukea henkilön yleistä hyvinvointia.

Tutustu ennen tuotteen käyttöönottoa tuoteselosteeseen sekä paketissa olevaan käyttöohjeeseen.

Antamasi tiedot säilytämme ehdottoman luottamuksellisina. Tietojasi ei luovuteta eteenpäin ilman suostumustasi. DiabetesSaran rekisteri- ja tietosuojaseloste luettavissa osoitteessa www.diabetessara.fi

 

Ti­laa­mi­nen

Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.diabetessara.fi

Tilauksen voi myös tehdä sähköpostitse [email protected]

Kaikkia tuotteitamme voi tilata myös suoraa hoitajilta etävastaanoton yhteydessä.

Kaikki verkkokaupan kautta tehdyt tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

 

Mak­su­ta­vat

Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, LähiTapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit (POP), Säästöpankit, Handelsbanken, S-Pankki, Ålandsbanken, maksukortit sekä Collector-lasku. 

Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Yrityksille ja julkisen sektorin laitoksille toimitetaan tuotteita myös laskulla. Tilauksessa tulee olla yrityksen Y-tunnus. Ilman Y-tunnusta tulleita tilauksia emme voi toimittaa. Maksu tulee suorittaa 14 vrk:n kuluessa.

Mak­su­pal­ve­lu­tar­joa­ja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.  Paytrail Oyj:

Y-tunnus: 2122839-7 Innova 2 Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä Puhelin: 020 7181830

www.paytrail.com

Payt­rail-ti­li

Halutessasi voit luoda Paytrail tilin, mutta voit tilata myös ilman tilin luomista. Paytrail säästää sinut toistuvilta toimitus- ja maksutietojen syöttämisiltä verkko-ostoksia tehdessäsi. Rekisteröidy ja liitä korttitietosi (Debit tai Credit) käyttäjätiliisi vain kerran. Jatkossa vahvistat ostoksesi tuhansissa eri verkkokaupoissa yksillä tunnuksilla. Kirjautumalla Paytrailiin voit myös tarkastella ostohistoriaasi ja tilaustietojasi. Palvelu on ilmainen. Lisätietoja ja käyttöehdot www.paytrail.fi

Näin Paytrail-tili toimii:

  1. Siirry verkkokaupassa maksamaan ostoksesi. Luo ilmaiset Paytrail-tunnukset maksun yhteydessä, tunnistaudu pankkitunnuksillasi ja jatka maksamaan.
  2. Lisää maksukortti (Debit tai Credit). Kortin tallentaminen ja sillä maksaminen on turvallista.

Col­lec­tor-las­ku/Osa­mak­su

Collector-lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 2000 euroon saakka. Collector-laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää. Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä.

* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 €:n laskutuspalkkio.

Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimimaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois. Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 %:n nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.

Valitessasi Collector-laskun/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector-laskua/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.

Täydelliset Collector-laskun/Osamaksun ehdot löydät seuraavista linkeistä:

Palvelukuvaus: https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla

Yleiset lasku- ja tililuottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf

Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot: https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

 

Toi­mi­tus

Toi­mi­tu­sai­ka

Tuotteet pyritään lähettämään 1-2 arkipäivän aikana. Toimitamme tuotteen, kun olemme saaneet sen toimittajalta, jos tilaus viivästyy, niin pyrimme ilmoittamaan asiakkaalle tilauksen viivästymisestä.

Medtronicin tuotteet tilaamme suoraa maahantuojan varastolta, ja niissä toimitusaika on n. 5vrk.

Toi­mi­tus­ta­vat

Verkkokaupassa myytäviä tuotteita toimitetaan ainoastaan Suomen alueelle. Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia. Voit valita eri toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon.

Asiakas saa Postilta ilmoituksen lähetyksen noudosta tekstiviestillä, sähköpostilla tai kirjeitse. Mikäli yhteystiedoissa on virhe, pyydämme asiakasta olemaan yhteydessä asiakaspalveluun. Virheellisesti ilmoitetuista yhteystiedoista koituvista lisäkustannuksista asiakas vastaa itse. 

  • Tilauksemme toimitetaan postipakettina. Postipaketin voit noutaa Postin noutopisteestä tai SmartPOST pakettiautomaatista, kun sinulle parhaiten sopii.
  • Paketin voit tilata myös Pikkupakettina tai Kotipakettina; Lue lisää Postin toimitustavat: https://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/vastaanota/lahetysten-vastaanottaminen.html

 

Toimituskulut

Toimituskulut ovat 8,90 eur sis. ALV 24% / lähetys.

Postituskulut sisältyvät toimituskuluihin. Ne veloitetaan pakettilähetyshinnan mukaan, jonka määrittää Posti Oyj. Päivän hinnoittelun voit tarkistaa www.posti.fi/hinnasto

Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

Ti­lauk­sen seu­ran­ta

Seuraa sähköpostia tasaisin väliajoin (kerran viikossa), kunnes olet saanut tilauksen. Tilauksia koskevissa asioissa otamme ensisijaisesti yhteyttä sähköpostitse. Mikäli et ole saanut tilausta runsaan kahden viikon sisällä, ilmoita siitä asiakaspalveluun joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Tilattavien erikoistuotteiden toimitusaika voi olla pidempikin kuin kaksi viikkoa, riippuen valmistajan toimitusmahdollisuudesta, mutta pyrimme mahdollisimman nopeaan toimitukseen. 

Toi­mi­tuk­ses­sa rik­kou­tu­neet lä­he­tyk­set

Valitettavasti kuljetusyhtiöt eivät huolellisesta pakkaamisesta huolimatta onnistu aina kuljettamaan paketteja ehjinä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus postikonttoriisi. Lue lisää: https://www.posti.fi/fi/asiakastuki/vastaanottaminen/vahingonkorvauslomake

 

Rekisteröityminen

 

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä DiabetesSara verkkokaupan asiakkaaksi. 

Asiakas voi tilata tuotteita myös rekisteröitymättä. 

Rekisteröitymisen tai tilauksen yhteydessä annettuja yhteystietoja käsitellään luottamuksellisesti eikä niitä luovuteta ulkopuolisille ilman asiakkaan lupaa. 

 

Tuot­teen pa­lau­tus

Pa­lau­tu­seh­dot

DiabetesSaran verkkokaupan tuotteilla on lakisääteinen 14 vuorokauden palautusoikeus. Kaikista palautuksista on aina sovittava asiakaspalvelun kanssa etukäteen. Jos asiakas päätyy palauttamaan tuotteen, hänet on velvoitettu ilmoittamaan asiasta osoitteeseen [email protected]

Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Avatuilla tuotepakkauksilla ei ole palautusoikeutta.

Tuotteen palautus on maksullinen. Asiakas itse kustantaa palautuksen kokonaisuudessaan. DiabetesSara ei peri palautuksesta erillistä maksua, mutta kuljetusliike (esim. Posti, Matkahuolto) veloittavat tuotteen toimituksen hinnan. Tästä maksusta asiakas vastaa itse. Asiakkaan käyttäessä poikkeavia toimitustapoja tuotetta palauttaessaan (esimerkiksi pikatoimitus), vastaa asiakas näistä kuluista täysimääräisesti itse.

Veloitamme hinnaston mukaisen toimitusmaksun noutamattomasta lähetyksestä, joka palautuu meille takaisin. 

Asiakas vastaa tilaukseen liitettyjen yhteystietojen oikeellisuudesta. Jos ilmoitetuissa tilaustiedoissa on virhe ja siitä koituu lisäkustannuksia, asiakas vastaa näistä itse. 

Vial­li­nen tuo­te

Jos tuotteessa ilmenee vika, tutustu aina tuotteen ohjekirjaan saadaksesi lisää tietoa mahdollisesta viasta ja tee tarvittavat korjaukset. Mikäli vikaa ei saada korjattua ohjekirjan ohjeita noudattamalla, suosittelemme ottamaan yhteyttä maahantuojaan vian selvittämiseksi. Useimmissa tuotteissamme pakkauksessa tai ohjekirjassa on maahantuojan yhteystiedot. Voit myös olla yhteydessä asiakaspalveluumme [email protected]

Force Majure

 

DiabetesSara verkkokauppa ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai viivästyy meidän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevan seikan kuten sodan, luonnonmullistuksen, vienti- ja tuontikiellon, viranomaisen päätöksen, yleisen liikenteen tai energian jakelun häiriintymisen, työselkkauksen ja muun palvelun tuottajan tai sen hankkijoiden toimintaa vaikeuttavan tai toiminnan estävän seikan vuoksi.

 

Riitatapauksien ratkaisu

 

Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuvien riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

 

Ongelmia tuotteen käytön kanssa?

Jos tuotteen käyttö tuntuu hankalalta ja haluat tuotteen käyttöön henkilökohtaista opastusta netissä tapahtuvan videoyhteyden välityksellä, niin varaa aika vastaanotollemme www.diabetessara.fi Ammattitaitoiset diabeteshoitajat ovat apunasi joka asiassa!

 

Yh­teys­tie­dot

Kaikissa tilauksiin liittyvissä asioissa tavoitat meidät sähköpostilla [email protected]

 

Muuta

Pidämme oikeuden toimitusehtojen ja toimitusmaksujen muuttamiseen. 

Yhteistyökumppanimme (esim. Posti, Paytrail, Collector) pitävät oikeuden ehtojensa muuttamiseen. Lisätietoja ja päivitetyt ehdot löytyvät jokaisen yhteistyökumppanimme verkkosivuilta. Linkit verkkosivuille mainittuna yllä, jokaisen toimijan esittelyn yhteydessä.